Súkromná základná škola pre žiakov s autizmom HRDLIČKA, Košice-Dargovských hrdinov
Informácie o pracovnom mieste
Miesto výkonu práce
Exnárova 10, Košice-Dargovských hrdinov
Termín nástupu
1.9.2025
Predpokladaný termín ukončenia výberového konania
15.8.2025
Rozsah úväzku
100%
Platové podmienky
Plat zamestnanca bude zohľadňovať zákon 553/2003 Z. z. a Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 220/2022 Z. z., ktorými sa ustanovujú zvýšené stupnice platových taríf zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme.
Príležitosť pre ľudí z Ukrajiny
nie
Požiadavky na uchádzača
Znalosť práce s PC
internet - pokročilý, Microsoft 365 - pokročilý, Canva - pokročilý
Vzdelanie
Vzdelanie podľa Zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch v znení neskorších predpisov a Vyhlášky MŠVVsŠ SR 1/2020 Z. z.
Ďalšie požiadavky
Kvalifikačné predpoklady:
Ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa (Mgr.)
Odbor: špeciálna pedagogika
Ovládanie špeciálno-pedagogických metód, didaktiky a foriem práce so žiakmi so zdravotným znevýhodnením
Výhodou je absolvovanie kurzov zameraných na prácu s deťmi s PAS alebo alternatívne komunikačné systémy (napr. VOKS, PECS, ABA...)
Osobnostné predpoklady a zručnosti:
Trpezlivosť, empatia a rešpektujúci prístup k deťom so špeciálnymi potrebami
Organizačné schopnosti, schopnosť viesť triedu a koordinovať prácu asistentov a vychovávateliek
Schopnosť vytvárať bezpečné, podnetné a štruktúrované prostredie
Tvorivosť a flexibilita pri tvorbe individuálnych vzdelávacích plánov a adaptovaného učiva
Psychická stabilita a odolnosť voči stresu
Komunikačné schopnosti – ochota spolupracovať s rodičmi/zákonnými zástupcami a odborným tímom školy
Schopnosť pracovať tímovo, viesť kolektív triedy a spolupracovať na tvorbe školských projektov a podujatí
Náplň práce:
Plánovanie, príprava a realizácia výchovno-vzdelávacieho procesu podľa štátneho a školského vzdelávacieho programu
Tvorba individuálnych vzdelávacích plánov (IVP) na základe potrieb a schopností žiakov
Spolupráca s asistentkami a vychovávateľkami v triede – koordinácia ich práce a zadávanie úloh
Vedenie pedagogickej dokumentácie, hodnotenie a sledovanie pokrokov žiakov
Komunikácia s rodičmi a zákonnými zástupcami – odborný a citlivý prístup
Účasť na organizácii školských akcií, projektových dní a tematických podujatí
Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, primárne s diagnózou poruchy autistického spektra (PAS), často v kombinácii s ďalšími vývinovými poruchami a zdravotným znevýhodnením – najmä s mentálnym postihnutím rôzneho stupňa, poruchami správania, psychomotorickou nepokojnosťou a hyperkinetickým syndrómom (napr. ADHD). Mnohí z nich sú neverbálni alebo s výrazne obmedzenou komunikačnou schopnosťou. Vzdelávací proces je u nich výrazne individualizovaný, so zreteľom na ich špecifické potreby, funkčnú úroveň a aktuálny psychický stav.